Stawiamy na nowoczesność w kuchni
Design przez funkcjonalność – rozmowa z Anitą Łopatką z firmy Peka podczas VII edycji OKK! design Firma Peka ze Swarzędza była Partnerem VII edycji OKK! design. W jaki sposób zaprezentowali Państwo swoją ofertę podczas tego spotkania dla architektów i projektantów?
Kiedy dowiedziałam się, że ta edycja będzie nosić nazwę „Design od kuchni”, postanowiliśmy nazwać naszą prezentację „Design przez funkcjonalność”. Postawiliśmy na ideę funkcjonalności dlatego, że zwracamy architektom uwagę na fakt, że design musi być funkcjonalny i tworzony z myślą o użytkowniku. Nowe trendy w urządzaniu kuchni kładą nacisk nie tylko na estetykę, trwałość i naturalne, najwyższej jakości materiały, ale przede wszystkim sprzyjają wygodzie i dobremu samopoczuciu domowników. Funkcjonalność jest bowiem równie ważna, jak uroda wnętrza.
Co zatem oferuje swoim klientom firma Peka?
Oferujemy systemy, które ułatwiają pracę i funkcjonowanie domowników w nowoczesnym mieszkaniu, a w szczególności w kuchni. Nasze systemy pozwalają efektywnie zorganizować przechowywanie żywności, naczyń kuchennych i drobnego sprzętu AGD w szafkach kuchennych, a także ułatwiają do nich dostęp.
Jaka Pani zdaniem powinna być nowoczesna kuchnia?
Nowoczesna kuchnia jest przede wszystkim wygodna, komfortowa i ergonomiczna. Taka, w której wszystkie czynności wykonujemy bez trudu, w której nie musimy zbyt dużo sprzątać, bo wszystko ma swoje miejsce i „porządek robi się sam”. Zamontowanie w meblach kuchennych kilku nowoczesnych systemów sprawi, że szafki pomieszczą jeszcze więcej niż dotąd, natomiast ich zawartość będzie zawsze pod ręką, gotowa do użycia. Wysokie szafy mogą stać się wygodną spiżarnią, pełną suchych produktów, stojących na półkach z antypoślizgowym dnem. W momencie otwarcia drzwiczek takiej spiżarni, półki wyjeżdżają do przodu z wyjątkową lekkością. Taką funkcjonalność dają coraz popularniejsze szafki typu cargo. Co ważne, można je stosować zarówno w przypadku wysokich szaf, jak i niewielkich podblatowych szafek.
Z prezentacji wywnioskowałam, że szczególną popularnością cieszą się specjalne systemy do szafek narożnych. Czy może Pani powiedzieć coś więcej na ten temat?
To prawda. Zostały one tak skonstruowane, aby zapewnić jak najwięcej miejsca na przechowywanie dużych naczyń w rogach szafek, które jak dotąd były najgorzej zagospodarowane ze względu na utrudniony dostęp.
W tym roku Państwa marka obchodziła jubileusz 20-lecia funkcjonowania na rynku polskim. Jak może Pani podsumować ten okres?
Na przestrzeni tych 20 lat nasza firma znacznie się rozwinęła. Intensywna praca całego naszego zespołu sprawiła, że docieramy do klientów najróżniejszymi kanałami. Wykorzystujemy tradycyjne narzędzia, takie jak np.: katalogi, biuletyny czy ulotki produktowe, oferujemy interesujące szkolenia dla architektów i projektantów, intensywnie działamy również w Internecie wykorzystując stronę internetową, aplikację mobilną oraz biblioteki produktów w formacie 3D, wbudowane w wiodące programy do projektowania mebli.
Jak na przestrzeni tych lat konsument się zmieniał, jak zmieniało się Państwa podejście do klienta?
Zaobserwowałam dwie grupy klientów. Jedni „kupują oczami”, wybierają ładne fronty i skupiają się przede wszystkim na atrakcyjnym wyglądzie kuchni. Dla drugiej grupy odbiorców najbardziej liczy się funkcjonalne wnętrze i jego ergonomiczne wyposażenie. Zależy im na tym, aby kuchnia była przystosowana do ich indywidualnych potrzeb w taki sposób, żeby praca w niej była przyjemnością. Ta grupa ludzi doskonale rozumie zalety naszych produktów i jest nimi żywo zainteresowana. Jednak dopiero połączenie oczekiwań jednych i drugich klientów daje kompletną kuchnię. Zauważyłam też, że coraz więcej konsumentów korzysta z pomocy projektantów przy aranżacji wnętrz. Specjalnie z myślą o nich otworzyliśmy trzy salony pokazowe: w Warszawie, Gdyni i Swarzędzu. Architekci mogą tutaj zaprosić klientów i na żywo pokazać im szereg zastosowań najnowocześniejszych systemów do różnych mebli. We wszystkich showroomach organizujemy także cykliczne spotkania dla architektów i projektantów.
Na Państwa stronie internetowej znalazłam informację o katalogu na 2016 rok. Co znajdziemy w nim nowego ?
Katalog jest naszym najważniejszym materiałem reklamowym, dołożyliśmy wszelkich starań, aby był jak najbardziej użyteczny, a przez to atrakcyjny dla naszych klientów. Stworzyliśmy też aplikację katalogową PEKA Apps, która moim zdaniem jest najciekawszą jego częścią. Zawartość katalogu rozbudowaliśmy o dodatkowe treści w formie cyfrowej, które są dostępne na smartfony i tablety. Aplikacja umożliwia przeglądanie modeli 3D, galerii zdjęć oraz filmów. Zachęcam do zapoznania się z naszym katalogiem, a więcej informacji na ten temat jest dostępne na naszej stronie internetowej pod adresem www.peka.pl/aplikacja.